معایب کرتین وال

طراحی و اجرای صحیح نما در هر پروژه یکی از اصلی ترین دغدغه های طراحان و سازندگان به شمار می رود. انتخاب صحیح متریال و همچنین نحوه اجرا از مهم ترین عوامل دخیل در نمای پروژه محسوب می گردد. از این رو در نظر گرفتن مزایا و معایب نمای مورد نظر، میزان  بودجه مورد نیاز و نیازهای پروژه در کنار اقلیم مجموعه ای از پرامترها را تشکیل داده و می بایست مورد بررسی قرار گیرند. هزینه‌، مقاومت، نگهداری و دوام، در کنار مباحث زیبایی شناسی از جمله ویژگی های اصلی انتخاب نوع نماست . تمامی این موارد در مورد نمای کرتین وال نیز صادق است. نمای کرتین وال، نمای شیشه ای مدرن و زیبایی است که ظاهری خاص و متفاوت را ایجاد می نماید اما با وجود مزایای بسیار، بهتر است به برخی معایب آن نیز توجه شود. درک بهتر معایب این نوع نما به شما کمک می‌کند تا دید واضح‌تری نسبت به نیازهای پروژه خود داشته باشید.

برای مطالعه جزئیات بیشتر این نمای ساختمانی میتوانید به مقاله نمای کرتین وال مراجعه کنید.

برای مشاهده نماهای کرتین وال می توانید به صفحه پروژه ها مراجعه نمایید.

معایب کرتین وال چیست؟

کرتین وال نمای مدرنی است که به خاطر ساختار شیشه‌ای و آلومینیومی، در صورت طراحی و اجرای صحیح به صورت خودایستا عمل می‌کند. خودایستا بودن این نما بدین معناست که وزن خود را کاملا تحمل می‌ نماید و بار اضافی ناشی از این سازه به ساختمان تحمیل نمی شود. نکته حائز اهمیت این است که نمای کرتین وال بایستی توسط تیم متخصص در محل پروژه نصب و اجرا شود، در این صورت است که می توان اطمینان داشت مقاومت در برابر نفوذ آب و هوا، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زلزله، تکانه های ساختمان و تبادل حرارت و برودت در بالاترین میزان خود است.

در زیر به سه مورد از معایب کرتین وال اشاره شده است:

1- هزینه کرتین وال

در نگاه اول این طور به نظر می آید که کرتین وال در مقایسه با دیگر نماهای ساختمان هزینه بالاتری را به پروژه وارد می نماید، اما در صورت مقایسه معایب و مزایای نماهای شیشه ای با دیگر متریال های مرسوم، واضح است که در طولانی مدت و پس از بهره برداری مزایای این نوع نما برتری به مراتب بیشتری داشته و به دلیل بازگشت سرمایه، هزینه اولیه خود را جبران می نماید.

به دلیل استفاده از برندهای معتبر پروفیل های آلومینیومی و همچنین استفاده از شیشه های لمینت هزینه کرتین وال به نسبت دیگر نماهای متداول بالاتر است. درست است که استفاده از برندهای معتبر پروفیل، شیشه، لاستیک و چسب دراین نوع نما هزینه اولیه را بالا می برد اما به واسطه استفاده حداکثری از نور طبیعی روز تا حدود زیادی از مصرف انرژی کاسته و در مدت زمانی کوتاه بازگشت سرمایه ایجاد می نماید. استفاده از نور طبیعی نیاز به روشنایی برق و همچنین گرمایش را تا حد زیادی کاهش می دهد و به تبع از هزینه برق مصرفی می کاهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله قیمت نمای شیشه ای کرتین وال را مطالعه کنید.

2- نصب کرتین وال

بسیاری از نماها مانند نماهای آجری، سیمانی و یا سنگ هر کدام پس از گذشت زمانی مشخص نیاز به تعمیر و یا نگهداری داشته تا بتوانند زیبایی ظاهری و دوام خود را حفظ نمایند. در این میان، در صورت اجرای اصولی و استاندارد نمای شیشه ای کرتین وال، هزینه‌های تعمیر و نگهداری در مقایسه با دیگر نماهای ذکر شده به مراتب پایین تر و طول عمر نما به مراتب بالاتر می رود. متاسفانه برخی مجریان نماهای شیشه ای با استفاده از پروفیل های غیر استاندارد، شیشه های نامناسب و یا چسب و یا لاستیک های نامرغوب، تنها به فکر کاهش هزینه ها بوده و از مشکلات متعددی که پس از بهره برداری برای ساکنین ایجاد می نمایند کاملا غافل بوده و بدین ترتیب هزینه های مضاعفی را جهت تعمیر و یا حتی تعویض سیستم های بکار رفته به ساکنین وارد می نمایند. به همین دلیل است که اطمینان از تخصص و تعهد سازنده و مجریان این نما اصلی ترین نکته در انتخاب نمای شیشه ای است.

طراحی مهندسی شده سازه کرتین وال از یک سو و تولید و نصب آن توسط تیم حرفه ای و آموزش دیده از سوی دیگر، سبب می شود که از نفوذ گرد و غبار، رطوبت، آب باران، صدا و سایر موارد تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید. درحقیقت، نمای ساختمان شما در برابر رطوبت، صدا و حرارت عایق می‌شود. طبیعی است که عایق شدن نما نیز رابطه مستقیم با کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی در فضای داخلی دارد.

در مقاله نصب کرتین وال به جزئیات بیشتری راجع به این موضوع پرداخته ایم.

3- لکه گیری شیشه ها

همانطور که قبل‌تر بیان شد، کرتین وال نوعی نمای شیشه‌ای است. در زمان بارندگی و آلوده بودن هوا ممکن است روی شیشه‌ها لکه و آثار به جای مانده از آب و گرد و غبار و یا دوده مشاهده شود. از آن جاییکه گستردگی بصری از مزایای استفاده از این نوع نماست، کدر و یا کثیف شدن شیشه ها سبب می شود تا نیازبه تمیز نمودن دوره ای در این نوع نما بیشتر احساس شود. جالب است بدانید که هزینه ناشی از شستشوی نمای کرتین وال در مقایسه با هزینه نگهداری دیگر نماها پایین تر بوده و از طرفی استفاده از شیشه شوی های رباتیک این مشکل را تا حد زیادی برطرف می نماید.

برای مطالعه و آگاهی از ویژگی ها و مهارت های مجری این نمای ساختمانی، می توانید به مقاله مجری نمای کرتین وال مراجعه فرمایید.

تولید، طراحی و نصب کرتین وال با ایستاوین

ایستاوین یکی از شرکت‌های معتبر در سطح کشور است که در زمینه تولید، طراحی و نصب حرفه‌ای کرتین وال فعالیت می‌کند. این شرکت با 15 سال سابقه درخشان و اجرای بیش از 3 هزار پروژه و با در اختیار داشتن تیم حرفه ای تولید و نصب، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و بصورت استاندارد در اختیار کارفرمایان عزیز قرار می دهد. از خدمات منحصر به فرد این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اجرای انواع نمای کرتین وال از جمله سیستم یونیتایز، سیستم استیک (فریم لس و فیس کپ) و سیستم اسپایدر

– نصب کرتین وال به صورت کاملاً آب بند، هوابند، عایق صوت، حرارت و گرد و غبار

– دارا بودن تیم اجرایی حرفه‌ای و متخصص جهت نصب کرتین وال در پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری

– طراحی، تولید و اجرای لوور آلومینیومی، اسکای لایت، هندریل شیشه‌ای

– طراحی، تولید و اجرای درب و پنجره دوجداره آلومینیوم و یو پی وی سی

– واردات و توزیع پروفیل یو پی وی سی، ماشین آلات و یراق آلات

شما از طریق دریافت مشاوره تخصصی با تیم فروش و پشتیبانی ایستاوین می‌توانید از خدمات منحصر به فرد این شرکت استفاده نمایید. هدف ایستاوین ارائه بهترین خدمات از طریق تولید محصولات مرغوب و اجرای اصولی و مهندسی شده نمای کرتین وال است. برای اطلاع از راه های ارتباط با ایستاوین میتوانید اینجا کلیک کنید.

Leave a Reply